نام کاربری :
کلمه عبور :
  عضویت در سایت
  بازیابی کلمه عبور
 
   
ظلم و گناه نتیجه فراموشی مرگ و قیامت/ محبت و ولایت اهل بیت، سرمایه «مواقف هولناک» قیامت است/ چگونه مرگ، آغازی بر شهود واقعیت انسان است؟
ظلم و گناه نتیجه فراموشی مرگ و قیامت/ محبت و ولایت اهل بیت، سرمایه «مواقف هولناک» قیامت است/ چگونه مرگ، آغازی بر شهود واقعیت انسان است؟
دلیل این‌که این‌قدر در قرآن سفارش به معاد شده است، کنترل‌کننده بودن معاد است. اگر در اجتماع و خانواده ما توجه به معاد و شب اول قبر و عالم برزخ و حساب و کتاب زیاد شود، آن خانواده و اجتماع کنترل می‌شود. همه جنایت‌ها و بدی‌ها از این‌جا سرچشمه می‌گیرد که انسان خودش را کنترل نمی‌کند. قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید کنترل شوید و غرایز را از راه صحیح ارضا کنید، باید به معاد توجه کنید. لذا علمای علم اخلاق سفارش می‌کنند در شبانه‌روز چندین بار به یاد مرگ باشیم. انسان همواره باید به این فکر کند که اگر الان بمیرد و صفحه عوض شود، آن طرف برای او چه خبر است؟
نگارنده : fatehan02 در 1396/11/28 8:42:29
آمریکایی ها با تجمعات اعتراضی چگونه برخورد می کنند؟
آمریکایی ها با تجمعات اعتراضی چگونه برخورد می کنند؟
شما در طول یک سال، پلیستان هشتصد نفر از مردم خودتان را کشته! در یک کشوری، در یک سال، پلیس که ضامن حفظ امنیّت مردم است، هشتصد نفر آدم را بکشد؟ شما کسانی هستید که در قضیّه‌ی آن قیام وال‌استریت هرچه توانستید علیه مردم کار کردید، لگد کردید، زدید؛ به تهمتی یا به احتمالی آدمها را کشتید؛ یک زنِ راننده‌ای دارد در ماشین رانندگی میکند، این پلیس سوءظن‌ پیدا میکند و میزند زن را در مقابل بچّه‌ی کوچکش میکشد!
نگارنده : fatehan02 در 1396/10/23 12:29:43
ریشه‌های اگوئیستی در ظهور فتنه 88/چگونه خودخواهی و خودشیفتگی فتنه گران، چالش آفرید؟
ریشه‌های اگوئیستی در ظهور فتنه 88/چگونه خودخواهی و خودشیفتگی فتنه گران، چالش آفرید؟
خود مداری در ساحت اجتماع و قدرت سیاسی همراه با ظهوراتی چون شورش و استبداد را بدنبال دارد. لذاست که امام خمینی (ره) ولایت فقیه را ضد استبداد و دیکتاتوری دانستند و همین ساختار سیاسی به یادگار مانده از مجاهدت‌های امام بزرگوار است که باعث می‌شود تا رهبری، در مقابل خواسته‌های غیر قانونی فتنه گران و منش استبدادگونه کارگزارن ایستادگی نماید.
نگارنده : fatehan02 در 1396/10/5 10:5:52
بی‌قراری نظریه‌ها در پای انقلاب اسلامی و فهم راهپیمایی 22 بهمن
بی‌قراری نظریه‌ها در پای انقلاب اسلامی و فهم راهپیمایی 22 بهمن
دموکراسی‌های غربی متکی به جمعیت نیستند، بلکه افزون بر کارتلی و تراستی بودن و اشرافیت طبقاتی، دولت در آنجا با کوچک شدن، خود را مجهز به دانش کنترل جمعیت کرده و خصوصی‌ترین حریم افراد را در هم شکسته است. همچون دوربینی که هرچقدر کوچک‌تر باشد، توان کنترل نامحسوس آن بیشتر می‌شود. حال آنکه جمهوری اسلامی، نه کنترل جمعیت، که فراخوانی و بازخوانی جمعیت به عرصه‌ی عمل و مشارکت است.
نگارنده : fatehan1 در 1393/11/19 14:40:9